​​                          Uddrag fra teksten til 15. maj                                            

   ...hvor Herrens ånd er, dér er der frihed. Og alle vi, som med utilsløret ansigt i ter spejl skuer Herrens herlighed, forvandles efter det billede, vi skuer, fra herlighed til herlighed, sådan som det sker ved den Herre, som Ånden er.

                      Paulus' 2. Brev til Korinterne 3:17, 18

   Se min tjener, ham støtter jeg, min udvalgte, i ham har jeg fundet velbehag. Jeg lader min ånd komme over ham, og han skal bringe ret til folkene.     Esajas' Bog 42:1

   Er nogen i Kristus, er han en ny skabning. Det gamle er forbi, se, noget nyt er blevet til!           2. Korinterbrev 5:17

   I guddommelig Videnskab er Gud og det virkelige menneske uadskillelige som guddommeligt Princip og idé.

   Det virkelige menneske er åndeligt og udødeligt, men de dødelige og ufuldkomne "menneskens børn" er fra begyndelsen falske efterligninger, som må aflægges for den rene virkelighed. De dødelige aflægger dette dødelige og ifører sig det nye menneske eller virkelige menneske, i samme forhold som de erkender Videnskaben om mennesket og søger det sande forbillede.

                        Videnskab og Helse s. 476, 409

  Teksten beretter bl.a. om Paulus' dramatiske omvendelse, som klædte ham på til at udbrede kendskab til Jesu epokegørende liv og lære.

   Hør den i sin helhed i kirken på søndag eller pr. Zoom!




​​

Næste onsdagsmøde er d.1 juni på ZOOM kl 19:30 (samt i kirken)
Skriv en mail til kristenvidenskabskirkesamfund@gmail.com for at opnå ZOOM link til - Vel mødt
Læs mere.....
Læseværelset igen åbent tirsdage fra kl 13 til 16
Læseværelset er igen åbent tirsdage fra kl 13 til 16, Man kan også maile til cs.rr@mail.dk . Kirkens telefon # er +45 33 13 08 91
Læs mere.....

​Kristen Videnskab | St. Kongensgade 23, st. | 1264 København K | Tlf.: +45 33 13 08 91 | cs.rr@mail.dk